Przygoda w Sevilli dobiega końca.

Moim zdaniem uczniowie bardzo dobrze wykorzystali czas przeznaczony na zagraniczne praktyki zawodowe.

Oprócz typowych umiejętności związanych z zawodem zdobywali lub rozwijali inne. Samodzielnie dojeżdżali do miejsc pracy, niejednokrotnie daleko z przesiadką, musieli sobie radzić w takich sytuacjach pytając o drogę lub udzielając odpowiedzi na pytania spotkanych Hiszpanów. Dobrze odnajdywali się w sytuacjach „domowych” w zespole niejednokrotnie nowo poznanych rówieśników, bo przecież tworzyli grupę z czterech różnych klas. Potrafili bezproblemowo korzystać ze wspólnych łazienek i umiejętnie poruszać się w małym obszarze kuchennym. Ciekawie relacjonowali przebieg prac w miejscach odbywania praktyk i różne formy wspólnej aktywności: wycieczki, spacery, wieczór flamenco i pokaz przyrządzania paelli. Chętnie uczyli się języka hiszpańskiego.

Myślę, że ten czterotygodniowy pobyt miał bardzo pozytywny wpływ na uczniów, wpłynął na zwiększenie kompetencji zawodowych i społecznych, zwiększył umiejętności uczenia się,  rozwiązywania problemów, umiejętności interpersonalne, budowania relacji, planowania i samoorganizacji.


Szczegółowa relacja na facebook’u 🙂

Ten wpis został opublikowany w kategorii Blog. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.